Sierpień 2025
Pobierz plik PDF
- Ważność niniejszych warunków umownych
- Oferta i zawarcie umowy
- Dostawa oprogramowania, opieka serwisowa
- Czasowa licencja oprogramowania (subskrypcja)
- Czas dostawy i wykonania, przeniesienie ryzyka
- Warunki płatności
- Zachowanie tytułu własności
- Gwarancja
- Odpowiedzialność
- Korzystanie z oprogramowania, ochrona przed kopiowaniem
- Używanie na maszynach wirtualnych, obowiązek zaprzestania, kara umowna
- Eksport
- Przepisy ogólne
- Prawo. Rozstrzyganie sporów
- Ważność niniejszego Regulaminu
- Usługodawcą w ramach niniejszego Regulaminu jest Sigma CE sp. z o.o., ul. Piotrkowska 87, 95-070 Aleksandrów Łódzki (Polska), NIP: 7322135413, Telefon: +48 (0) 42 611 03 05, Fax: +48 (0) 42 611 03 04, E-Mail: info@wscad.pl, Internet: https://wscad.pl.
- Niniejsze Warunki dotyczą dostawy wraz z serwisem oprogramowania dostarczanego przez Usługodawcę w formie zakupu licencji bezterminowej albo subskrypcji (licencji ograniczonej czasowo) na oprogramowanie. Oferowane przez Usługodawcę usługi, dostawy i oferty realizowane są wyłącznie na rzecz Przedsiębiorców w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu Cywilnego, tj. na rzecz osób fizycznych, osób prawnych albo jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową. Usługodawca nie świadczy usług na rzecz podmiotów niebędących Przedsiębiorcą.
- Niniejsze Warunki określają zasady korzystania z usług, dostaw i ofert świadczonych przez Usługodawcę. Świadczenie przez Usługodawcę usług opiera się w sposób wyłączny i kompleksowy na zasadach uregulowanych w niniejszym dokumencie. Tym samym poniższe Warunki obowiązują również w przypadku wszystkich przyszłych usług, nawet jeśli nie zostaną indywidualnie wyraźnie uzgodnione z Klientem, pod warunkiem aktualizacji niniejszych Warunków.
- Dodatkowe ustalenia muszą mieć formę pisemną.
- Przed rozpoczęciem korzystania z usług Usługodawcy należy dokładnie zapoznać się z treścią niniejszych Warunków.
- Akceptacja Warunków przez Klienta stanowi zawarcie wiążącej Umowy z Usługodawcą, zgodnie z Ofertą, Zamówieniem oraz niniejszymi Warunkami. Jeżeli Klient nie zgadza się z powyższymi postanowieniami, jest zobowiązany do wypowiedzenia Umowy, w trybie przewidzianym w niniejszych Warunkach umownych.
- Warunki umowne są udostępnione Klientom nieodpłatnie na stronie internetowej Usługodawcy, a także w treści korespondencji e – mail prowadzonej z Klientem przy złożeniu przez Klienta Zamówienia, w sposób umożliwiający w każdym czasie jego pobranie w formacie pdf, utrwalenie i wydrukowanie.
- Oferta i zawarcie umowy
- Usługodawca na zapytanie skierowane przez Klienta, sporządza w formie elektronicznej dokument zatytułowany „Oferta”, zawierający wstępne informacje na temat dostarczanego przez Usługodawcę oprogramowania wraz z jego serwisem.
„Oferta” zawiera w szczególności takie informacje jak:- prognozowaną cenę dostarczanego oprogramowania wraz z usługą serwisu,
- możliwość i zakres udzielenia Klientowi rabatu,
- zakres świadczonej Usługi
- czas świadczenia Usługi,
- sposób korzystania przez Klienta z Usługi,
- termin obowiązywania warunków „Oferty”,
- termin realizacji Zamówienia,
- sposób i warunki dostawy,
- formę płatności.
Treść „Oferty” przesyłana jest klientowi środkami komunikacji elektronicznej, np. wiadomością e – mail na skrzynkę pocztową Klienta, z którego Usługodawca otrzymał zapytanie od Klienta co do dostarczanego przez niego oprogramowania wraz z serwisem.
- Oferta” opisana w pkt 1 powyżej stanowi zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowi oferty w rozumieniu art 66 oraz 66(1) Kodeksu Cywilnego. Warunki „Oferty” mogą ulec zmianie i nie są wiążące dla Stron Umowy.
- Na podstawie przesłanej Oferty, Usługobiorca przekazuje Usługodawcy zakres zamawianego oprogramowania oraz usług (”Zamówienie”), akceptując jednocześnie Warunki umowne. Następnie Usługodawca przesyła Usługobiorcy potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji oraz fakturę w przypadku sprzedaży oprogramowania albo dokument pro – forma (w przypadku subskrypcji oprogramowania).
Korespondencja w przedmiocie zawarcia umowy prowadzona jest elektronicznie. - Zawarcie umowy następuje wyłącznie w formie dokumentowej w rozumieniu art. 77(2) Kodeksu Cywilnego, tj. wyłącznie poprzez potwierdzenie przez Klienta Zamówienia w sposób umożliwiający ustalenie osoby, która złożyła oświadczenie (np. imię i nazwisko w treści maila lub adres IP komputera, z którego wysłano wiadomość e – mail). Dokumentem jest każdy nośnik informacji umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.
- O ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej, cena wskazana w Zamówieniu nie zawiera kosztów przesyłki oraz obowiązującego podatku VAT.
- Wszelkie zmiany zawartej umowy po złożeniu Zamówienia są możliwe wyłącznie w formie pisemnej za obopólną zgodą Stron Umowy i za odpowiednią korektą wynagrodzenia, uwzględniającą zmianę.
- Usługodawca na zapytanie skierowane przez Klienta, sporządza w formie elektronicznej dokument zatytułowany „Oferta”, zawierający wstępne informacje na temat dostarczanego przez Usługodawcę oprogramowania wraz z jego serwisem.
- Dostawa oprogramowania, opieka serwisowa
- Usługodawca, wraz z dostawą oprogramowania, świadczy usługę opieki serwisowej. Usługa ta jest świadczona wyłącznie na rzecz Klientów, którym Usługodawca dostarczył aktualne oprogramowanie.
- W zakres umowy na dostawę oprogramowania nie wchodzi udostępnienie niżej wymienionych interfejsów i funkcji, które stanowią wyłącznie część umowy na serwisowanie oprogramowania. Korzystanie z nich wymaga ważnej umowy na serwisowanie oprogramowania WSCAD:
- Interfejsy do narzędzi SIEMENS TIA (Totally Integrated Automation).
- Interfejs do systemu PLM PRO.FILE firmy PROCAD
- Interfejs do ProClima firmy Schneider Electric
- Interfejs do oprogramowania firm PHOENIX Contact, Weidmüller i WAGO
- Interfejs do CadCabel
- Interfejs do maszyn firm Komax, Steinhauer/nVent, Rittal/Kiesling
- Interfejs do SolidWorks
- Interfejs do DeltaT (obliczanie ciepła) firmy ELMEKO
- Interfejs PLM do Open PDM z PROSTEP
- Import, kopiowanie i modyfikowanie wszystkich danych chronionych przed kopiowaniem, np. z wscaduniverse.com
- Porównywanie i importowanie całych list części z wscaduniverse.com
- Proste wstawianie elementów PLC
- Możliwość dostosowania nazw przewodów
- Eksport projektu do aplikacji Cabinet AR i Building AR
- Eksport zestawień do programu Excel przy użyciu własnych szablonów Excel
- Wymiarowanie rosnące i oparte na linii bazowej dla wszystkich dyscyplin
- Tworzenie i przywracanie obszarów roboczych w Quick-edytorze, przeglądarce materiałów i Project Wizard
- Ręczne nadpisywanie punktów danych poprzez zmianę wyboru symboli
- Projektowanie rozmieszczenia elementów w szafie sterowniczej przy użyciu danych zaimportowanych z innych systemów CAD
- Eksportowanie baz danych części jako pliki CSV, XML, xlsx
- Zestawienia z zaawansowanymi filtrami (filtrowanie według danych symboli)
- Wszystkie funkcjonalności oparte na sztucznej inteligencji
- Project Wizard Lite
- W okresie obowiązywania umowy serwisowej oprogramowania Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia następujących usług w zakresie najnowszych wersji oprogramowania objętego niniejszymi Warunkami umownymi:
- dalszy rozwój funkcji oprogramowania, działania i sposobu przedstawienia programu, które są, w opinii producenta konieczne.
- dostarczenie danych dodatkowych i najnowszej wersji programu. Mogą być one również oferowane do pobrania. Wszelkie koszty pobrania wersji programu ponosi Klient,
- wsparcie telefoniczne (opłata zgodna z taryfą operatora) lub e-mailowe, a także za wyraźną zgodą Użytkownika – poprzez nawiązanie połączenia poprzez tzw. zdalny pulpit. Usługi wsparcia są świadczone przez Usługodawcę wyłącznie w języku polskim w sprawach związanych z obsługą oprogramowania.
- Kolejne produkty i ich aktualizacje wydane w okresie obowiązywania umowy, nie są objęte umową.
- Usuwanie usterek w ramach usługi serwisowej następuje wyłącznie w przypadku posiadania przez Klienta nowej wersji programu. Do usterek zaliczamy znaczące odstępstwa od opisu funkcji najnowszej wersji programu. W przypadku pakietu oprogramowania, który został rozszerzony za pomocą interfejsów przeznaczonych do tego celu zgodnie z naszą informacją o udostępnieniu, opieka serwisowa będzie świadczona do poziomu interfejsu. Opieka serwisowa jest wyłączona w przypadku oprogramowania, które zostało zmodyfikowane poza zakresem opisanym w pkt. 2 powyżej.
- Usterki mogą zostać usunięte tylko wtedy, gdy:
- są powtarzalne i występują w najnowszej wersji programu dostarczonej użytkownikowi;
- otrzymamy od użytkownika wszystkie dokumenty i informacje potrzebne do usunięcia wady;
- użytkownik korzysta z najnowszej wersji programu i oferowanej dokumentacji, a ustawienia sprzętu/oprogramowanie systemowe odpowiada najnowszemu stanowi technicznemu.
Usługodawca jest uprawniony do zlecania świadczenia usług objętych niniejszymi Warunkami umownymi osobom lub podmiotom trzecim.
- Jeśli Klient nie zapłacił za fakturę w terminie wymagalności wystawioną za dostawę lub inną usługę, Usługodawca jest uprawniony, bez uprzedniego wezwania, do wstrzymania lub zaprzestania świadczenia usługi serwisowej bez obowiązku wypłaty odszkodowania za poniesione ewentualne szkody.
- Minimalny okres umowy wynosi 12 miesięcy od jej rozpoczęcia. Umowa jest następnie przedłużana każdorazowo o 12 miesięcy, chyba że jedna ze stron złoży pisemne wypowiedzenie z 3-miesięcznym wyprzedzeniem przed jej wygaśnięciem. Obie strony posiadają prawo do rozwiązania umowy z ważnego powodu. W szczególności mamy prawo do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku:
- zaległości w płatnościach przekraczających dwa miesiące
lub - jeśli Użytkownik nie dokona korekty konfiguracji sprzętu/oprogramowania systemowego, która jest konieczna ze względu na wprowadzenie nowej wersji programu.
- zaległości w płatnościach przekraczających dwa miesiące
- W przypadku wystąpienia opóźnienia w płatnościach, nieopłacone faktury zostaną przekazane firmie windykacyjnej, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Użytkownika.
- Czasowa licencja oprogramowania (subskrypcja)
- Usługodawca świadczy również usługę subskrypcji (czasowej licencji) oprogramowania. Zastosowanie do niej ma odpowiednio rozdział 3 powyżej, chyba że w niniejszym rozdziale postanowiono inaczej. Dotyczy to w szczególności subskrypcji interfejsów (np. WSCAD Automation Interface) w celu rozszerzenia podstawowego oprogramowania WSCAD (np. WSCAD ELECTRIX) o dodatkowe funkcje (zwane dalej „modułami”).
- Minimalny okres umowy wynosi 12 miesięcy od jej zawarcia. Umowa jest następnie przedłużana każdorazowo o 12 miesięcy, chyba że jedna ze stron złoży pisemne wy-powiedzenie z 3-miesięcznym wyprzedzeniem przed jej wygaśnięciem.
- W przypadku subskrypcji krótkoterminowej minimalny okres umowy wynosi 1 (jeden) miesiąc. Umowa jest następnie przedłużana każdorazowo o 1 miesiąc, chyba że jedna ze stron wypowie tę umowę w terminie 14 dni przed jej wygaśnięciem.
- Obie strony mają prawo do rozwiązania umowy z ważnego powodu. W szczególności Usługodawca ma prawo do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku zaległości w płatnościach przekraczających dwa miesiące lub jeśli Użytkownik nie dokona korekty konfiguracji sprzętu/oprogramowania systemowego, która jest konieczna ze względu na wprowadzenie nowej wersji programu.
- Odstąpienie od umowy subskrypcji nie jest możliwe.
- Opłata za subskrypcję jest fakturowana z góry na początku określonego okresu subskrypcji lub w określonym dniu. Warunkiem wstępnym korzystania z usług subskrypcji jest pełna płatność za subskrypcję oprogramowania. W przypadku braku płatności lub opóźnienia w płatności, Klient traci prawo do korzystania z oprogramowania. Jeśli użytkownik zalega z płatnościami, Usługodawca jest również uprawniony do wstrzymania lub zawieszenia świadczenia usług bez obowiązku wypłaty odszkodowania za poniesione szkody. W przypadku braku zapłaty Usługodawca przekaże odpowiednie roszczenia do procesu windykacji, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Użytkownika.
- Kolejne produkty (tzw. ‘upgrade’) wydane w okresie obowiązywania umowy są objęte wynagrodzeniem z tytułu umowy subskrypcji oprogramowania. Jeśli jednak Użytkownik przejdzie na wyższy poziom rozbudowy usługi regulowanej niniejszym rozdziałem w okresie obowiązywania umowy, wynagrodzenie z tytułu umowy subskrypcji oprogramowania zostanie odpowiednio dostosowane.
- Potrącenia można dokonać tylko w przypadku bezspornych lub prawomocnie stwierdzonych roszczeń.
- Użytkownik może korzystać z subskrybowanych usług (w szczególności modułów) wyłącznie w okresie obowiązywania istniejącej umowy subskrypcji oprogramowania. W związku z tym Usługodawca udziela użytkownikowi niewyłącznego prawa (licencji), ograniczonego w czasie do okresu obowiązywania umowy subskrypcji oprogramowania, do korzystania z odpowiednich usług w aktualnej wersji za opłatą. Wszelkie prawa użytkowania, które nie zostały wyraźnie przyznane, pozostają przy autorze. Jeśli użytkownik zainstalował subskrybowane usługi (w szczególności moduły) lokalnie w swoim systemie, musi usunąć je z systemu bez pozostawiania jakichkolwiek pozostałości po rozwiązaniu umowy subskrypcji oprogramowania. Jeśli użytkownik korzysta z tych usług (w szczególności modułów) online na serwerze Usługodawcy, Usługodawca zablokuje mu dostęp do tych usług po rozwiązaniu umowy subskrypcji oprogramowania. Na żądanie Usługodawcy użytkownik musi zwrócić wszelkie przedmioty (np. nośniki danych) dostarczone mu w ramach umowy subskrypcji oprogramowania.
- Korzystanie z modułów zawsze wymaga ważnej licencji na podstawowe oprogramowanie WSCAD z aktualną umową na opiekę serwisową. Po zakończeniu umowy serwisowej oprogramowania podstawowego WSCAD, wszelkie umowy subskrypcji oprogramowania dla powiązanych modułów również wygasają automatycznie.
- Usługodawca jest odpowiedzialny za zapewnienie, że usługi zgodnie z niniejszym rozdziałem, posiadają funkcje określone w opisie produktu w okresie obowiązywania umowy. W przypadku usług, o których mowa w niniejszym rozdziale, wyraźnie wyłączamy wszelką odpowiedzialność Usługodawcy za wady ukryte. Usługodawca będzie utrzymywać i serwisować świadczone usługi w okresie obowiązywania umowy oraz dostarczać Użytkownikowi odpowiednie dodatki Service Pack i aktualizacje do pobrania. Usługodawca zobowiązuje się do zbadania wszelkich problemów z oprogramowaniem zgłoszonych przez Użytkownika oraz, w miarę możliwości, do dostarczenia Użytkownikowi informacji w celu wyeliminowania tych problemów. W przypadku istotnych błędów w oprogramowaniu, Usługodawca jest zobowiązany się do usunięcia błędu w jednej z kolejnych nowych wersji programu, o ile usunięcie błędu jest możliwe zgodnie z postanowieniami rozdziału 9 i 12. Warunkiem wstępnym usuwania usterek i błędów jest współpraca użytkownika, zgodnie z prośbą Usługodawcy. Usunięcie usterek i uszkodzeń spowodowanych niewłaściwą obsługą przez Użytkownika, działaniami osób trzecich lub siłą wyższą nie jest objęte usługami subskrypcji oprogramowania. Nie udziela się gwarancji, że oprogramowanie spełni wymagania i cele Użytkownika lub że będzie współpracować z innymi programami i komponentami systemu wybranymi przez Użytkownika.
- W ramach rozwoju produktu, Usługodawca może udostępnić Użytkownikowi nowe funkcje w ramach subskrybowanych usług. Użytkownik nie jest jednak uprawniony do określonych rozszerzeń lub dodatków do usług zgodnie z niniejszym rozdziałem.
- Czas dostawy i wykonania, przeniesienie ryzyka
- Terminy dostawy zamówionych towarów (programu) są oznaczone na dokumencie „Oferta”.
- Jeśli oznaczone terminy dostawy zostaną przekroczone o więcej niż 21 dni, Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy dotyczącej zakupionych towarów. Prawo odstąpienia Użytkownik może wykonać w terminie 7 dni, począwszy od 22 dnia przekroczenia terminu dostawy.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik składa Usługodawcy w formie dokumentowej, oświadczenie o odstąpieniu od umowy, przesyłając je na adres e – mail, służący stronom do korespondencji elektronicznej.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia, odszkodowanie za szkody jest wykluczone, chyba że przekroczenie terminów dostawy zostało spowodowane przez Usługodawcę umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa.
- Z chwilą wydania oprogramowania przechodzą na Użytkownika korzyści i ciężary związane z oprogramowaniem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Zasada ta dotyczy również przy uzgodnionej zwolnionej z opłaty frachtu dostawie towaru. Dostawa wszystkich przesyłek – włącznie z ewentualnymi przesyłkami zwrotnymi – odbywa się na ryzyko Klienta.
- W przypadku błędnego zamówienia lub zwrotu towaru Usługodawca zastrzega sobie prawo do wystawienia rachunku z udziałem w kosztach w wysokości 5% za sztukę, ale nie mniej niż 120,- EUR netto.
- W zakresie, w jakim usługi umowne są chronione prawem autorskim, zamawiającemu przysługuje – o ile wyraźnie nie określono inaczej w ofercie – jedynie proste, niezbywalne prawo użytkowania, które jednak podlega warunkowi zawieszającemu, że wszystkie roszczenia Usługodawcy wynikające z niniejszego stosunku umownego zostały w pełni zaspokojone. Ponadto wszelkie prawa autorskie i/lub prawa własności dotyczące usług umownych pozostają własnością Usługodawcy, chyba że inne postanowienia stanowią inaczej.
- Warunki płatności
- Faktury płatne są w formie przedpłaty (pro – forma) lub w terminie 7 / 14 dni od dnia wystawienia faktury.
- Wynagrodzenie z tytułu umowy serwisowej oprogramowania będzie fakturowane z góry, tj. w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy lub w określonym dniu.
- Jeśli świadczenie danej usługi jest spowodowane niewłaściwą obsługą, błędami w obsłudze lub innymi okolicznościami, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, usługi te nie są objęte odszkodowaniem, ale zostaną naliczone po poniesionych kosztach.
- Usługodawca, w przypadku opłaty za usługę serwisową oraz subskrypcję, jest upoważniony do jednostronnej zmiany wysokości opłaty rocznej nieprzekraczającej 10% dotychczasowej opłaty. Usługobiorca na powyższe wyraża zgodę. Jednak w przypadku wzrostu opłaty rocznej o więcej niż 10%, Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę, która wygasa w terminie 4 tygodni od dnia wysłania w formie dokumentowej oświadczenia o wypowiedzeniu.
- W przypadku przejścia przez Klienta na wyższy poziom rozbudowy programu w okresie obowiązywania umowy, wysokość opłaty za umowę serwisową zostanie odpowiednio dostosowana do poziomu rozbudowy programu.
- Zachowanie tytułu własności
- Zakupiony towar pozostaje własnością Usługodawcy do czasu spełnienia wszystkich roszczeń o zapłatę z tytułu zakupionego towaru. Do tego czasu na towarach nie można stosować zastawu ani cedować na podstawie umowy zabezpieczenia, a odsprzedaż jest dozwolona wyłącznie przez sprzedawców w ramach zwykłej działalności gospodarczej pod warunkiem, że sprzedawca z kolei sprzeda towar z zastrzeżeniem własności i już ceduje prawo do ceny zakupu do nas.
- Użytkownik jest uprawniony do pobierania przypisanych roszczeń z tytułu ceny zakupu w zwykłym toku działalności. Upoważnienie do windykacji może zostać cofnięte w dowolnym momencie, jeśli użytkownik nie wywiązuje się należycie ze swoich zobowiązań płatniczych.
- Gwarancja
- W przypadku usterek materiałowych i produkcyjnych, związanych z dostarczonym towarem, Usługodawca zapewnia bezpłatną wymianę na okres 12 miesięcy, począwszy od dnia dostawy.
- Usługodawca nie udziela żadnej gwarancji na wybór, instalację i użytkowanie oprogramowania i/lub przedmiotu umowy, ani na zamierzone rezultaty oprogramowania i/lub przedmiotu umowy.
- Nie udziela się gwarancji, że oprogramowanie spełni wymagania i cele użytkownika lub że będzie współpracować z innymi programami i komponentami systemu wybranymi przez Użytkownika.
- Oczywiste usterki zakupionych towarów należy zgłosić w formie dokumentowej niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towarów. W przeciwnym razie towary zostaną uznane za zaakceptowane. W przypadku uzasadnionego powiadomienia o wadach, Usługodawca bez zbędnej zwłoki odbierze wadliwe towary i dostarczy w ich miejsce zamienniki lub usunie wadę.
- Jeśli Usługodawca nie wywiąże się z zobowiązania do zapewnienia dostawy zastępczej lub, w przypadku naprawy, jeśli nie uda się to nawet po wyznaczeniu dodatkowego terminu, Klient będzie uprawniony do odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny zakupu w przypadku zakupionych towarów. Jednakże Klient nie może odstąpić od Umowy, jeśli wada ma charakter nieistotny.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta usterki usługi, ma ono obowiązek ich zgłoszenia i udokumentowania w terminie 14 dni od dnia ich ujawnienia.
- Usługodawca po wpłynięciu zgłoszenia reklamacyjnego w zakresie usługi, niezwłocznie ustala i bada, czy przyczyna wady leży po stronie producenta programu WSCAD, po stronie Klienta, czy też jest związania bezpośrednio z usługami świadczonym przez Usługodawcę.
- Usługodawca, w zależności od stwierdzonej przyczyny wady usługi, usunie wszelkie wady w rozsądnym terminie poprzez wprowadzenie kolejnych ulepszeń do programu. Usługodawca podejmuje próbę naprawy wady dwukrotnie. Jeśli druga próba naprawy również nie powiedzie się, Klient może żądać obniżenia ceny usługi lub odstąpić od umowy. Jednakże Klient nie może odstąpić od Umowy, jeśli wada ma charakter nieistotny.
- Jeśli okaże się, że Usługodawca naprawił usterkę, nie będąc do tego zobowiązanym (np. ponieważ Klient nie może udowodnić wady lub nie może przypisać jej Usługodawcy), Klient zwróci Usługodawcy wszelkie poniesione koszty, zgodnie ze stawkami za usługi/prace obowiązującymi u Usługodawcy.
- Odpowiedzialność
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikające z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu, zgodnie z przepisami ustawy Kodeks Cywilny. W przypadku innych szkód, Usługodawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wyłącznie w przypadku działania umyślnego lub rażącego niedbalstwa. Usługodawca ponosi również odpowiedzialność za inne szkody wynikające z naruszenia obowiązku, którego wypełnienie jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy i którego przestrzeganie wynika z zawartej umowy. Strony niniejszym ograniczają odpowiedzialność wyłącznie do szkód możliwych do przewidzenia w momencie naruszenia umowy. Powyższe postanowienia mają również zastosowanie do naruszenia obowiązków przez podwykonawców Usługodawcy. Powyższe postanowienia nie mają wpływu na odpowiedzialność wynikającą z ustawy o odpowiedzialności za produkt.
- Klient jest zobowiązany do korzystania z aktualizacji oprogramowania w ramach umowy serwisowej i/lub umowy subskrypcji oprogramowania oraz do tworzenia kopii zapasowych danych przed zainstalowaniem oprogramowania, a następnie regularnie, w szczególności przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian w środowisku sprzętowym lub programowym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności, jeśli użytkownik naruszył zobowiązania umowne lub jeżeli użytkownik lub osoba trzecia dokonały zmian w oprogramowaniu lub w przypadku niewłaściwej obsługi lub nieprawidłowego użytkowania produktu.
- Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za wybór, instalację i użytkowanie oprogramowania ani za zamierzone rezultaty. Użytkownik ponosi dodatkowe koszty powstałe w wyniku dostarczenia przedmiotu umowy do innego miejsca niż miejsce dostawy.
- Korzystanie z oprogramowania, ochrona przed kopiowaniem
- Przy zakupie oprogramowania Użytkownik otrzymuje niewyłączne prawo użytkowania. Użytkownik może wykonywać kopie nośników danych wyłącznie w celu tworzenia kopii zapasowych danych. Powielanie podręczników i dokumentów seminaryjnych, nawet w części, nie jest dozwolone bez pisemnego upoważnienia.
- Wykorzystanie oprogramowania do komercyjnych szkoleń i edukacji wymaga uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.
- Kupując licencję, użytkownik potwierdza stosowanie bez ograniczeń ochrony przed kopiowaniem i zrzeka się wszelkich roszczeń mających na celu usunięcie tej ochrony. Każda próba użycia pełnej wersji WSCAD bez zabezpieczenia przed kopiowaniem jest nielegalna. Oprogramowanie musi być aktywowane online.
- Zarówno w przypadku zakupu oprogramowania, jak i jego wypożyczenia, licencja użytkownika jest zawsze powiązana z kluczem zabezpieczającym (tj. sprzętową wtyczką zabezpieczającą, tzw. „Hardware-Dongle”, i/lub mechanizmem ochrony przed kopiowaniem zaimplementowanym w oprogramowaniu, tzw. „Software-Dongle”. Jeśli klucz zabezpieczający „Software-Dongle” zostanie utracony i/lub uszkodzony (np. w wyniku odzyskiwania systemu po awarii systemu), licencja na korzystanie z oprogramowania wygaśnie całkowicie, jeśli Usługodawca nie wymieni tego klucza zabezpieczającego. Usługodawca wymieni „Software-Dongle” tylko za odpowiednią rekompensatą jego kosztów i tylko wtedy, gdy Użytkownik zobowiąże się wobec Usługodawcy na piśmie do powstrzymania się od dalszego korzystania z oprogramowania przy użyciu poprzedniego klucza zabezpieczającego i/lub zapobieżenia niewłaściwemu użyciu poprzedniego klucza zabezpieczającego. Jednocześnie Użytkownik zobowiązany jest do zapłacenia Usługodawcy kary w wysokości 500% wartości zamówienia, za każdy przypadek zawinionego naruszenia jakiekolwiek obowiązku określonego w przedmiotowym ust. 4.
- Utracone klucze sprzętowe (Hardware-Dongles) nie podlegają wymianie.
- Jeśli Hardware-Dongles ulegną uszkodzeniu, zostaną wymienione, na koszt użytkownika, pod warunkiem przesłania uszkodzonego Hardware-Dongles do Usługodawcy wraz z chipem, układem pamięci, płytką drukowaną oraz górną i dolną pokrywą z plombą.
- Używanie na maszynach wirtualnych, obowiązek zaprzestania, kara umowna
- W przypadku, gdy na żądanie Użytkownika Usługodawca aktywuje oprogramowanie do użytku na maszynie wirtualnej, Użytkownik zobowiązuje się do powstrzymania od kopiowania tej maszyny wirtualnej, na której używane jest aktywowane oprogramowanie, i/lub udostępniania jej stronom trzecim.
- Za każdy przypadek naruszenia obowiązku powstrzymania się od kopiowania maszyny wirtualnej, użytkownik zobowiązuje się zapłacić na rzecz Usługodawcy karę umowną, w wysokości 500% wartości zamówienia.
- Eksport
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za przestrzeganie wszelkich obowiązujących przepisów prawnych, w tym za zapewnienie ich przestrzegania przez swoich klientów oraz użytkowników końcowych, jeśli ma to zastosowanie.
- Jeśli dostawy są realizowane bez opłaconego cła zgodnie z zamówieniem, użytkownik ponosi wobec nas odpowiedzialność za wszelkie późniejsze roszczenia organów celnych.
- Przepisy ogólne
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub uzupełnienia niniejszych warunków w przyszłości, tj. w szczególności, o ile zmiana lub uzupełnienie jest konieczne ze względu na zmianę prawa, orzeczeń sądów lub warunków rynkowych. Klient zostanie poinformowany o wszelkich nowych warunkach po ich opublikowaniu. Zmiana warunków handlowych wchodzi w życie, jeśli klient nie sprzeciwi się jej w ciągu sześciu tygodni od opublikowania zmienionych warunków handlowych i powiadomienia o zmianie. Usługodawca pouczy klienta o tym prawie w powiadomieniu o zmianie.
- Klient jest uprawniony wyłącznie do potrącenia bezspornych lub prawomocnie stwierdzonych roszczeń wzajemnych.
- Klient nie jest upoważniony do cesji lub przeniesienia swoich praw i/lub obowiązków wynikających z niniejszej umowy bez wyraźnej zgody Usługodawcy.
- Nieważność lub nieskuteczność poszczególnych postanowień niniejszych warunków nie wpływa na ważność pozostałych postanowień. Nieważne postanowienie zostanie zastąpione przez strony postanowieniem, które jest jak najbardziej zbliżone do ekonomicznej i prawnej intencji nieważnego postanowienia.
- Prawo. Rozstrzyganie sporów.
- O ile niniejsze warunki nie zawierają odmiennych postanowień, zastosowanie mają ogólne przepisy prawa Rzeczpospolitej Polskiej.
- Miejscem wykonania wszystkich zobowiązań wynikających z niniejszej umowy jest 95-070 Aleksandrów Łódzki, Polska.
- Miejscem spełnienia świadczenia jest Aleksandrów Łódzki. Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikających z niniejszych Warunków umownych jest Sąd Rejonowy w Zgierzu lub odpowiednio Sąd Okręgowy w Łodzi.
Sigma CE sp. z o.o.
Piotrkowska 87
95-070 Aleksandrów Łódzki
Polska
Tel: +48 (0) 42 611 03 05
Fax: +48 (0) 42 611 03 06
NIP: 7322135413
E-Mail: info@wscad.pl
Internet: https://www.wscad.pl